Het wereldwijde gebruik en de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI) heeft het onderwijswerkgelegenheid sterk beïnvloed. AI heeft de manier waarop docenten lesgeven, hoe leerlingen technologiegebaseerde toepassingen gebruiken, en hun algemene interactie met het onderwijs aangeduid. Dit artikel stelt een aantal manieren waarop AI de onderwijswerkgelegenheid heeft veranderd.
AI heeft een grote invloed gehad op het leerproces in het onderwijssysteem. AI-technologieën zoals chatbots, voice bots en machine learning zijn gericht op manieren om het bestaande leerproces te verbeteren. Chatbots stellen leerlingen in staat directe antwoorden op hun vragen te krijgen door virtuele leraars die een leerling kunnen helpen bij het begrijpen van complexe academische lessen. Zogenaamde ‘voice bots’ vergemakkelijken het leren door stembesturing, waardoor leerlingen hun lessen kunnen luisteren terwijl ze op afstand werken. Machine learning is gericht op het verbeteren van de interactie tussen leraar en leerling door het gebruik van cognitieve begeleiding, gebruikers- en leerprofielen en feedbacklussen.
AI biedt ook docenten en leerlingen een verbeterde omgeving. AI-technologieën zoals automatische evaluatiesoftware stellen docenten van primaire school tot kindergeneeskunde in staat om al hun studenten een betere feedback te geven. Het kan ook de beste methoden vaststellen voor het lesgeven aan een brede selectievormen van leerlingen. Daarnaast biedt AI persoonlijke coaching om leerlingen meer motivatie te geven, op basis van hun persoonlijke voorgeschiedenis en leerstijl.
Bovendien vergemakkelijken AI-technologieën het leren van studenten door:
Kortom, AI heeft de manier waarop leerkrachten lesgeven en leerlingen onderwijs krijgen sterk veranderd. AI biedt een aantal voordelen zoals een verbeterde leeromgeving, persoonlijke coaching en kosteneffectiviteit. Door deze voordelen wordt de onderwijswerkgelegenheid steeds meer verbeterd door AI.