Er zijn vele voordelen geassocieerd met AI in het klaslokaal. AI kan leerkrachten helpen de meest effectieve instructiemethoden te selecteren die voor elke leerling helpen om te slagen.
Met AI kan een computer weten wanneer een leerling meer of minder ondersteuning nodig heeft op basis van gedrag en prestaties. Dit zal de leerling helpen om zijn specifieke behoefte in de les te vervullen. Bovendien zal AI de leerling helpen om informatieverwerking terug te brengen tot eenvoudiger taal wat het leren van moeilijke concepten en inhoud in het klaslokaal eenvoudiger maken.
AI-technologie kan ook helpen bij het bevorderen van effectieve samenwerking in het klaslokaal. AI-assistenten kunnen groepen leerlingen in verschillende vaardighedenniveaus leren hoe ze meer relaties kunnen opbouwen met hun klasgenoten. AI kan ervoor zorgen dat leerlingen meer betrokken zijn bij de discussies door de leerlingen echt te laten participeren op hun niveau van betekenisverwerving.
Door AI-technologie in het klaslokaal te gebruiken, kunnen leerkrachten hun tijd en moeite besparen. AI kan de leerkracht helpen met instructiematerialen zoeken die bij de leerlingen aansluiten en ook de leerkracht helpen met het verbeteren van de communicatie tussen school en ouders.
Hoewel AI veel nuttige functies biedt, kunnen er ook enkele nadelen zijn.
Hoewel AI leerlingen helpt om tot astiging te komen, geeft het ze niet het vermogen om kritisch te denken, hun interpretatievaardigheden te verbeteren of hun voorstellingsvermogen te vergroten. Bovendien kunnen AI-gebaseerde instructieaanbieders niet rekening houden met de emotionele ontwikkeling van studenten en helpen ze hen niet om hun algemene presentatievaardigheden te verbeteren.
AI is een dure technologie, waardoor veel scholen deze misschien niet kunnen betalen. Hoewel AI-technologie scholen kan helpen hun leeractiviteiten te verbeteren en het leerproces te vergemakkelijken, is het vaak erg duur om dit type technologie te implementeren.
Aangezien AI alle informatie die studenten en leerkrachten in hun klassen hebben ingevoerd verzamelt, kan deze data privacyproblemen veroorzaken. AI kan ook leren welke leerlingen een hoger prestatieniveau hebben dan anderen en dit kan leiden tot ongewenste resultaten.
Hoewel AI kan helpen bij het verbeteren van het leerproces, hebben sommige scholen privacy-, veiligheids- en kostenproblemen met betrekking tot het gebruik ervan. Daarom zijn zorgvuldige afwegingen nodig alvorens een school met AI-technologie begint te werken.